Angajații CFR protestează. Din 2011, Ministerul a uitat de sistemul de transport feroviar – Comunicat de presă

Astăzi este a doua zi în care angajații Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” – SA participă la un miting de protest în fața Ministerului Transporturilor. Prin această manifestație, organizată de Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Federaţia Mecanicilor de Locomotivă (FMLR), Federaţia Naţională Drum de Fier (FNDF), Uniunea Spitalelor CFR şi alte sindicate din Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare (AFTF), angajații vor să atragă atenția asupra situației în care au ajuns, la momentul actual, sistemul de transport feroviar de stat român și compania CFR.

Totodată, Senatorul USR Dan Lungu a adresat, în urma unor plângeri primite la cabinetul parlamentar, o întrebare Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, privind numărul vagoanelor cușetă ale trenului care circulă pe ruta Iași – Mangalia – Iași și starea în care acestea se află. În răspunsul primit, Ministrul Transporturilor menționa, printre altele, că problema se va rezolva, iar numărul vagoanelor va crește, numai în măsura în care vor fi găsite soluțiile finanțării necesare. Acesta adăuga însă că „începând cu anul 2011, operatorul național de transport feroviar călători nu a mai primit fondurile necesare pentru achiziția de vehicule noi sau reparația generală a parcului existent”.

Acest lucru se regăsește, conform informațiilor din presă, și printre principalele nemulțumiri ale sindicaliștilor. „Protestăm față de faptul că, din 2011 și până în prezent, nu s-a mai investit nimic în materialul rulant al CFR Călători, deși statul român este acționar unic la CFR Călători și trebuia să investească la fel ca toate țările din Uniunea Europeană, în fiecare an, pentu material rulant nou. Deci, nu s-a mai cumpărat niciun automotor, nicio ramă electrică nouă, absolut nimic, deși ni se promit,” a menționat Maxim Rodrigo, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR). Acestei nemulțumiri i se adaugă și faptul că angajații doresc să urgenteze trecerea prin Parlament a respingerii cererii de examinare a Legii priving Statutul personalului feroviar și a promulgării ei de către Președintele României și aceea că la nivelul companiei nu există nicio strategie care să vizeze resursele umane.

Sunt solidar cu angajații CFR și le dau dreptate – e greu de imaginat că în ultimii aproape zece ani statul român nu a făcut nicio investiție în materiale noi și reparații. Dată fiind această situație, nu  e de mirare lipsa suplimentării numărului de vagoane sau absența reparațiilor și nici măcar de protestul care se desfășoară în aceste zile. Sindicaliștii au anunțat că după cele opt zile de protest pe care și le-au propus, dacă nu vor fi ascultați, vor intra în grevă tehnică și nu vor mai ieși din depouri decât cu locomotivele care sunt pregătite și în perfectă stare. Ori, asta, deși mi-aș dori să mă înșel – ar însemna că suntem foarte aproape de un haos care va zgudui sistemul nostru de transport feroviar, întrucât numărul locomotivelor perfect funcționale cred că este unul extrem de scăzut. Pas cu pas, prioritizând și făcând investițiile necesare, poate mai avem o șansă să ne recuperăm situația…”, a menționat Senatorul Dan Lungu.

Răspunsul Ministrului Transporturilor poate fi consultat mai jos: